راهنمای سئو پادکست جذب شنونده از طریق گوگل و اسپاتیفای!
سئو پادکست، آموزش کامل سئو پادکست 0 تا 100
موضوعات پرطرفدار بسیار عالی هستند زیرا به آنچه در آن لحظه در ذهن عموم است نفوذ می کنند و فوراً تقویت می شوند، به ویژه در Google Discover. زمان را برای تکرار آنچه در عنوان است هدر ندهید یا فضایی را برای استقبال از شنونده در قسمت دیگری تلف نکنید. در توصیف موضوع اپیزود خاص مستقیماً سر اصل مطلب باشید و آن را سریع انجام دهید. استفاده از رنگهای مکمل، بهویژه رنگهایی که برجسته هستند و توجه را به خود جلب میکنند، مفید است. این بدان معناست که آپلود نسخهای از پادکست در YouTube مهم است.
معمولا پادکست ها یک میزبان دارند که به طور مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار می کند. موضوعاتی را انتخاب کنید که برای مخاطب هدف شما مرتبط و جالب باشد. این می تواند شنوندگان بیشتری را جذب کند و آنها را تشویق کند که پادکست شما را به اشتراک بگذارند و منجر به بک لینک ها و سیگنال های اجتماعی بیشتر شود. پادکستهای خود را در وبسایت، رسانههای اجتماعی و سایر پلتفرمهای خود تبلیغ کنید تا دید و دسترسی آنها را افزایش دهید. این می تواند منجر به بک لینک، جستجوی برند و ترافیک وب سایت بیشتر شود. موتورهای جستجو به وب سایت هایی علاقه دارند که به طور مداوم محتوای تازه و جذاب را منتشر می کنند.
تا زمانی که دست به آزمایش نزنید، نمیتوانید به اصل این ماجرا پی ببرید. سئو پادکست ، مجموعه اقدامات، فنون و مهارتهایی است که سئوکاران و محتوا کاران از آن برای بهینه کردن محتوای صوتی و هماهنگ کردن آن با الگوریتمهای گوگل استفاده میکنند. خب حالا اگه ما بتونیم تاییدیه گوگل رو بگیریم، در واقع یک اعتبار اضافی از گوگل گرفتیم و گوگل ما رو بهعنوان یک تولیدکننده معتبر پادکست شناخته. پس میتونیم انتظار داشته باشیم که پادکستای ما رو به تعداد بیشتری از کاربرا معرفی کنه و در نتیجه، کسایی که به پادکست ما گوش میدن، بیشتر میشن. همه از یک پلتفرمی مثل گوگل، انتظار دارن که ابزارایی رو توی زمینه پادکست هم ارائه بده و گوگل هم این کارو برای تولیدکنندههای پادکست و اکثر کسبوکارا ارائه داده! این ابزار که اسمش Google Podcasts Manager هستش، به شما کمک میکنه تا بتونید پادکستهای خودتون رو فهرستبندی کنید.
هنگام تبلیغ پادکست خود، ممکن است بر بازاریابی هر اپیزود جدیدی که منتشر میشود متمرکز شوید. اما اگر مدتی است که پادکست تولید میکنید، از تبلیغ اپیزودهای قبلی غافل نشوید. اگر در یکی از این اپیزودها دربارۀ موضوعی صحبت شده که موردعلاقۀ مخاطبان است، آنها میتوانند بهراحتی پادکست شما را پیدا کنند و به اپیزودهای مختلف گوش دهند. مراحل سادهای وجود دارد که میتوانید هنگام ساخت قسمتهای پادکست خود انجام دهید تا مطمئن شوید که در SERP رتبۀ بالاتری خواهند داشت. رعایت این نکات در مرحلۀ تولید، بهینهسازی پادکست برای موتورهای جستوجو و بازاریابی آن پس از انتشار را آسانتر میکند.
یکی دیگر از نکاتی که برای سئوی پادکست های صوتی اهمیت دارد، استفاده از چکیده محتوای مناسب می باشد. خلاصهای از آنچه که کاربر در پادکست می خواهد گوش دهد را باید در قسمت پایین پادکست بنویسید. توصیه می کنیم که هر یک از نکات مربوط به محتوا را در ابتدا و ادامه مقاله قرار دهید. وب سایت های متفاوتی امروزه از انواع پادکست های صوتی استفاده می کنند. پادکست ها دارای استاندارد های متفاوتی می باشند و هر یک از آنها باید به صورت اصولی در وب سایت قرار بگیرند. اگر چکیده مناسبی را برای پادکست صوتی به کار بگیرید بدون شک مخاطب جذب پادکست می شوند.
چراکه اغلب مخاطبان شما بیحوصله هستند و دوست دارند در کوتاهترین زمان ممکن، به پاسخ برسند. حال اگر موضوع موردنظر شما گنجایش و کشش بیشتری دارد، میتوانید آن را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید و هر یک از آنها را در یک اپیزود جداگانه ضبط کنید. درست مثل زمانی که برای بهبود خوانایی متن، آن را به پاراگرافهای مختلف تقسیم میکنید. سپس در حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ کلمه، به شرح پادکست خود بپردازید و تا جایی که ممکن است و در عین حال معقول و طبیعی به نظر میرسد، از کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. اگر یک پست وبلاگ در هر موضوعی که کسی به دنبالش نیست ایجاد کنید.
در این پست، نحوه بهینهسازی پادکست خود را برای Spotify، YouTube و جستجو بررسی خواهیم کرد – به علاوه نحوه یافتن موضوعات عالی برای قسمت بعدی خود را نشان خواهیم داد. پلتفرمای روز دنیا دارن به این سمت حرکت میکنن و شما هم برای اینکه بتونید کاربرای بیشتری از پادکستتون بگیرید، حتما باید روی سئو پادکست تمرکز داشته باشید. برای این که با این افزونهها بیشتر آشنا شوید و اطلاعات تکمیلی بیشتری را ازآنها بدست بیاورید پیشنهاد میشود حتما مقاله معرفی بهترین افزونههای نمایش پادکست را مطالعه نمایید. بهترین کار این است که یک جدول زمانبندی شده برای انتشار پادکستها در نظر بگیرید و طبق زمانبندی پادکست را منتشر نمایید. به طور کلی، استفاده از پادکست در استراتژی سئو میتواند به بهبود رتبهبندی، افزایش ترافیک وبسایت و ارتقای شناخت برند کمک کند. پیش از هر چیز بهتر است بدانید که سئو وبسایتهایی که صرفا به پادکست اختصاص دارند را خیلی دوست دارد.
همه ما میدانیم که «Time on page» مخاطبها – اینکه هر کاربر چقدر در صفحههای سایت میماند – برای گوگل مهم است. کوروش با استفاده از تجربیات خود به عنوان یکی از ۱۷۰۰۰ ارزیاب کیفیت گوگل، راهکارهایی برای بهینه سازی موفقیت SEO شما ارائه میدهد. این دو نفر به طور عمیق به طیف وسیعی از موضوعات سئو میپردازند – از به روز رسانیهای گوگل و روابط عمومی دیجیتال گرفته تا بهینهسازی نرخ تبدیل و موارد دیگر. جستجوی صادقانه این پادکست SEO عالی دیگری است که به شما در یادگیری SEO کمک میکند. در هر قسمت، جک چمبرز-وارد با مهمانانش در مورد SEO به طور آزاد گفتوگو میکند.
به این ترتیب گوگل با گشودن یک ترم جدید در بازاریابی محتوا، پادکست سئو «Podcast SEO» را وارد مفاهیم بازاریابی محتوایی کرد. به عبارت دیگرGoogle Podcasts این امکان را برای کاربران ایجاد کرده است که اطلاعات مورد نظر خود از یک پادکست بدون آن که آن را بشنوند، کسب کنند. چندان دور از تصور نیست زمانی که با جستجو کردن یک سوال یا کلمه کلیدی، گوگل پادکستهای حاوی اطلاعات مورد نظر را برای ما فهرست کند. سوی دیگر این نوع بازاریابی، موتورهای جستجوگر اینترنتی و سرآمد تمام آنها یعنی گوگل قرار گرفتهاند. ابزاری که منجر میشود محتواهایی را که کسب وکارها در فضای مجازی منتشر میکنند به جستجوگران، مخاطبان و مشتریان نمایش داده شود. این موتورهای جستجوگر، محتواها را بر اساس الگوهایی که به طور مستمر در حال بازبینی و اصلاح هستند، اولویتبندی میکنند تا مفیدترین و جذابترین محتواها را به کاربران نمایش دهند.
این تغییر به طور قابل توجهی دید پادکست ها را در نتایج جستجو افزایش داد زیرا شنوندگان بالقوه می توانند هنگام جستجو با کلمه “پادکست” محتوای پادکست را کشف کنند. ما در دیجیتالینگ، ابتدا موضوعها را بررسی میکنیم، محتواها را آماده میسازیم، پادکستها را ضبط میکنیم و پس از آن به سراغ مقالههای متنی میرویم. شاید شما تجربه متفاوتتری در این زمینه داشته باشید و حتی برعکس این رویه را در پیش بگیرید. نکته مهم این است که پادکستهای خود را هم در پادگیرها و هم در سایتتان منتشر کنید. تجربه به من ثابت کرده است که آپلود مستقیم پادکست در سایت، نسبت به استفاده از سایتهای واسطه و قرار دادن کد آنها در سایت، انتخاب بهتری است.
بنابراین سئو پادکست اهمیت ویژهای در فرآیندهای بازاریابی محتوایی پیدا کرده است. در این مقاله هر یک از نکاتی که مربوط به سئوی محتوای صوتی بود را برای شما توضیح دادیم. در سال های اخیر بسیاری از افراد تلاش کرده اند که از محتوای صوتی برای جذب مخاطب استفاده کنند. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت پادکست، اهمیت گوگل به انواع محتوای صوتی می باشد. شما می توانید از پلتفرم گوگل پادکست استفاده کنید و محتوای صوتی را در وب سایت خود قرار دهید.
با دانستن این نباید خیلی تعجب کنید، چون گوگل سالها است که روی این فناوری کار کرده است. آنها از آن در YouTube استفاده می کنند تا بفهمند واقعاً فیلم ها در مورد چه چیزی هستند. در سال 2019، Google متوجه شد که پادکست ها با چه سرعتی در حال رشد هستند و آنها نمی خواستند این فرصت از دست بدهند. در حال حاضر علاوه بر پول تبلیغ، ما از طریق این پادکست ها مشتری هم پیدا کرده ایم. گفتن این که ما از پادکست علاوه بر تبلیغات چقدر درآمد کسب کرده ایم دشوار است، ولی خیلی زیاد بوده.
استفاده از پادکست ها می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان جدید کمک کند. قابلیت شنیدن پادکست در دفعات دلخواه، امکان عقب و جلو کردن فایل های صوتی از دیگر تفاوت های مهم پادکست با رادیو هست. برای ضبط پادکست لازم نیست حتما به یک استودیوی حرفه ای اکوستیک بروید اما بی صدا کردن محیط تا حدی که صداهای مزاحم به صدای گوینده و صداهای دیگر پادکست شما لطمه نزند، لازم و ضروری است. گاهی دور بودن محل ضبط از پنجره یا انتخاب ساعات شب که سکوت محیط پیرامونی بیشتر است میتواند کیفیت پادکست شما را به نحو چشمگیری افزایش دهد. هرگز در نوشتن عنوان یا توضیحات برای هر قسمت پادکست کوتاهی نکنید.
این کار ممکنه زمانبر باشه، ولی نتیجهای که به دست میاری ارزشش رو داره. ترانهسراها و ناشران نیز بخشی از درآمد رویالتی را دریافت میکنند. مبلغ پرداختی به ازای هر استریم در اسپاتیفای ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور میانگین، هر استریم مبلغی بین 0.003 تا 0.005 دلار برای هنرمند درآمدزایی میکند. در پادکست خود از کارشناسان صنعت یا چهره های تاثیرگذار به عنوان مهمان دعوت کنید.
به سادگی موضوع مورد علاقهتان را جستجو کنید و تمام قسمتهای مرتبط را در این مجموعه عظیم بیابید. این پادکست را به شما پیشنهاد میکنیم اگر در یک آژانس سئو یا بازاریابی کار میکنید یا آن را اداره میکنید. این نشان می دهد که پادکست ها می توانند برای جذب مخاطب و تأثیر مثبت بر تصمیمات خرید آنها مورد استفاده قرار گیرند. شما برای آپلود فایل ها در وب سایت به تنها چیزی که احتیاج دارید شبکه وای فای است. برای ایجاد پادکست تنها به یک میکروفون و هدفون با کیفیت خوب نیاز دارید. اشتراک گذاری لینک پادکست منجر به افزایش ترافیک ورودی خواهد شد.
اگر این توانایی را در خود نمیبینید، در به خدمت گرفتن گوینده حرفهای تردید نکنید. یک پادکست شنیدنی را نمیتوان با ابزارها و فناوریهای ناکارآمد و قدیمی ضبط کرد. بهترین و جذابترین پادکستها اگر بدون کیفیت ضبط شوند و بدون کیفیت به گوش مخاطب برسند، زحمت و هزینه تولید و انتشار آنها به هدر رفته است. میکروفنهای باکیفیتی مثل میکروفون RODE NT1-A یا میکروفون دستی بویا مدل BY-HM2 در بازار قابل دسترسی است. کارت صدا اکسترنال، کابلهای اتصال، پایهها و نرمافزارهای ویرایش صدا مثل Adobe CC، Adobe Auditon و Audacity نیز از جمله ملزومات لازم برای تولید یک پادکست باکیفیت است. همچنین میتوانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Trends، Moz و Semrush برای شناسایی کلمات کلیدی پرطرفدار و سنجش محبوبیت موضوعات خاص استفاده کنید.
برای اینکه محتوای صوتی را در گوگل پادکست بگذارید باید ابتدا فید مناسبی را انتخاب کنید. مرحله اول جهت ثبت پادکست این است که فید پادکست با محتوای پادکست هماهنگی داشته باشد. بعد از اینکه به حساب کاربریت ان وارد شدید باید کد را در سایت قرار دهید. سپس وارد مرحله بعد گردید، با کلیک کردن روی مرحله بعد می توانید پادکست را مشاهده نمایید. در مرحله بعد می توانید کد تایید پادکست را بسازید و بعد از دریافت کد آن را در کد باکس وارد نمایید.
وقتی لیستت رو آماده کردی، باید تحقیق کنی و ببینی چطوری میتونی با تصمیمگیرندههای اون شرکتها یا رسانهها ارتباط برقرار کنی. این میتونه از طریق لینکدین یا شبکههای اجتماعی باشه، یا حتی از طریق آشنایان دور و نزدیک که شاید یه ارتباطی با اونها داشته باشن. همچنین میتونی یه ایمیل مستقیم بهشون بفرستی و خودت رو معرفی کنی. وقتی محتوا مینویسی، بهتره اول ساختار پست وبلاگ رو برنامهریزی کنی. نتیجه نهایی هم منطقیتر و خواناتر میشه، چه کسی بخواد کل مطلب رو بخونه و چه فقط بخواد یه نگاه اجمالی بندازه.
آنها می خواستند مردم حتی وقتی در حال یادگیری اطلاعاتی که در قالب پادکست هستند، مرتباً از Google به دنبال پیدا کردن این نوع محتوای صوتی باشند. بنابراین آنها تصمیم گرفتند که در موتور جست و جو و الگوریتم های خود تغییراتی را بدهند. و شروع به فهرست کردن پادکست ها و رتبه بندی آنها در صفحات نتایج (SERP) کردند. توصیه میکنیم شما نیز در صورتی که قصد دارید وضعیت سئو وب سایت خود را بهبود بخشید حتما از پادکستها استفاده نمایید و سایتتان را با روشهای جدیدتر و خلاقانهتر بهینه کنید. در اینجا قصد داریم قبل از این که شما را با چگونگی انجام سئو پادکست آشنا کنیم، در زمینه متفاوت بودن یک توصیه مهم به شما داشته باشیم. برای گرفتن بکلینکهای باکیفیت، میتونی با نوشتن پستهای مهمان در وبلاگهای مرتبط، همکاری با بلاگرها، یا حتی انتشار مقالههای خودت توی سایتهای معتبر شروع کنی.
نوشتن شرح قسمت راه دیگری برای بهینه سازی پادکست شماست، اما روشی که بسیاری از آن غافل می شوند. این فضا گزینه های کلیدواژه را ارائه می دهد، به این معنی که می توانید قسمت های جداگانه را هنگام جستجو رتبه بندی کنید. توضیحات نمایش معمولا کوتاه و مختصر هستند، بنابراین هر کلمه را حساب کنید. برای افزایش سئو، عبارات یا موضوعات فرعی را بگنجانید که با آنچه مخاطبان بالقوه شما در جستجوی آن هستند مطابقت دارد. اگر شما جزو آن دستهای هستید که پادکستهای زیاد و پر حجمی را داخل وبسایت منشتر میکنید پس باید از یک افزونه مخصوص هم استفاده کنید.
تمرکز روی کلمات کلیدی با بالاترین موجودی جستجو، روشی سنتی برای تصمیمگیری درباره موضوعات همیشه سبز در پادکست است. در نهایت، برای برخی از موضوعات پادکست، بهویژه موضوعات مرتبط با کسبوکار، هدف ممکن است به سادگی بیان ویژگیهایی مانند صداقت، صداقت، و اشتیاق به انجام یک کار خوب باشد. Spotify توصیه میکند از 20 کلمه اول استفاده کنید تا شنونده را با استفاده از کلمات کلیدی که نشان میدهند موضوع درباره چه چیزی است، جذب کنید. Spotify استفاده از کلمات کلیدی را در توضیحات پادکست توصیه میکند که شامل موضوع کلی و عبارات کلیدی فرعی است که شنونده بالقوه ممکن است برای یافتن پادکست استفاده کند. پادکست هکر اقتدار موضوعات متنوعی در مورد سئو، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات و موارد دیگر را پوشش میدهد.
توضیحات پادکست خلاصه ای از آنچه مجموعه پادکست درباره آن است است. توضیحات پادکست چیزی است که یک شنونده بالقوه هنگام جستجوی اطراف در Spotify می خواند. طبق تحقیقات موسسه رویترز برای مطالعه روزنامهنگاری و دانشگاه آکسفورد، بر روی 50٪ از شنوندگان پادکست در بریتانیا بالای 25 سال احتمال بیشتری داشت که برای یادگیری چیزی به پادکست گوش دهند. این ماجرا در دیجیتالینگ هم رخ میدهد و ما به روشنی، شاهد آن هستیم. ناگفته نماند که گوگل هم در حال کراول و ایندکس کردن است و به این لینکهای ارزشمند پی میبرد.
از یک طرف، گستره بیشتری از مخاطبان با سلیقههای محتوایی گوناگون را پوشش میدهیم و از طرف دیگر یک وجه تمایز خوب بین همکارانمان ایجاد کردهایم. شاید این توصیف که «فلانی یه آدم شنیداریه» به گوشتان آشنا باشد. موردی اوبراین به جای ارائه فقط نکات ساده برای مبتدیان، از مهمانان دعوت میکند تا در یک گفتگوی غیررسمی نظرات شخصی خود را در مورد موضوعی به اشتراک بگذارند. این بحث ۲۰ دقیقهای، نکات و ابزارهایی برای انجام یک بررسی سئو در مقیاس بزرگ ارائه میدهد. جیمی ایندیگو و پاتریک استوکس همچنین خطاهای مهمی که باید از آنها اجتناب کرد را به اشتراک میگذارند و بینشهای ارزشمندی را به اشتراک میگذارند.
در حالی که ضروری نیست – به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید – داشتن یک وب سایت اختصاصی برای پادکست شما دارای مزایای SEO است. این وب سایت املاک بیشتری را برای کلمات کلیدی ارائه می دهد و به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد پادکست شما فراتر از عنوان و توضیحات ارائه می دهد. حتما قبل از شروع ضبط پادکست چندین بار محتوا را مطالعه نمایید و سعی کنید که کلمات را به بهترین روش تلفظ کنید. اگر مدتی می گذرد از زمانی که وارد دنیای سئو شده اید، احتمالا تاکنون باید متوجه شده باشید که کلمه کلیدی در سئو می تواند از مهمترین و اساسی ترین مفاهیم باشد. پس سئوی پادکست نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید برای شناساندن آن به موتورهای جستجو، از کلمه کلیدی مناسب استفاده شود.
ممکنه چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشه تا نتایج قابل توجهی ببینی. ولی با تلاش مداوم و بهینهسازی منظم، به مرور زمان رشد مخاطبها و بهبود رتبه سایت و پادکستت رو مشاهده خواهی کرد. این کاربران از طریق تبلیغات، درآمد برای اسپاتیفای ایجاد میکنند. شما میتوانید با تولید پادکست و جذب شنونده، از طریق تبلیغات یا حمایت مالی درآمد کسب کنید. میتوانید موسیقی خود را در پلیلیستهای پرطرفدار قرار دهید یا پلیلیستهای خودتان را بسازید و با افزایش دنبالکنندگان، درآمدزایی کنید. همچنین از پلتفرمهایی مثل SubmitHub یا PlaylistPush برای دریافت پرداخت در ازای بازبینی و اضافه کردن آهنگها به پلیلیستها استفاده کنید.
در توضیحات خود ، حداقل یک بار از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید. اگر رقبای شما در یک کلمه کلیدی مهم گوی سبقت را از شما ربوده اند تسلیم نشوید. مهم نیست که در مورد یک موضوع خاص پادکست ها به شدت اشباع شده اند، به دنبال یک کلید واژه جدیدتر باشید. پادکست نیز مانند انواع دیگر محتوا برای موفقیت نیز به بهینه سازی برای موتورهای جستجو دارد. در صورتی که بتوانید پادکست های خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید در این صورت خواهید توانست اولین و بهترین باشید.
ابزارهایی مثل Google Ads Keyword Planner یا Moz و SE Ranking میتونن بهت کمک کنن تا بفهمی مخاطبهات بیشتر دنبال چه عباراتی میگردن. این ابزارها هم تعداد جستجوهای ماهانه رو نشون میدن و هم پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی مرتبط بهت میدن که شاید بهش فکر نکرده باشی. آموزش دراپ شیپینگ میتواند به شما نشان دهد که چگونه از ابزارهای دیجیتال مثل اسپاتیفای برای تبلیغ محصولات بهره ببرید. بهعنوان مثال، یک هنرمند میتواند تیشرتهای سفارشی، پوسترها یا سایر محصولات مرتبط با موسیقی خود را با مدل دراپ شیپینگ به فروش برساند. این رویکرد علاوه بر ایجاد منبع درآمد جدید، برند هنرمند را تقویت میکند.
با قرار دادن تبلیغ پادکست خود در این پلتفرم، میتوانید به جمع گستردهای از مخاطبان علاقهمند به پادکست دسترسی پیدا کنید. سئو پادکست چیست و چه اهمیتی دارد؟ در این مطلب پرده از اهمیت و نحوهی سئو پادکست بر میداریم تا به شما کمک کنیم برای تولید محتوای صوتی اقدام کنید. درست مانند هر محتوای دیگری، پادکست شما باید با کلمات کلیدی مرتبط بهینه شود. این کلمات کلیدی را در عنوان پادکست، توضیحات، برچسب ها و یادداشت های نمایش خود بگنجانید. رونویسی پادکست های خود به متن می تواند آنها را برای موتورهای جستجو قابل دسترس کند. این می تواند محتوای غنی از کلمات کلیدی را ارائه دهد که می تواند سئوسایت شما را بهبود بخشد.
هر بار که کاربران سایت شما را برای دلایل مشابه ترک کنند شما یک بانس ریت دریافت میکنید. چگونه پادکست را سئو کنیم؟ سوالی مهم که امروزه هر سئوکاری به دنبال آن است. اگر به فعالیت در حوزه تولید محتوا علاقه دارید، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید. بنابراین علاوه بر شبکههای اجتماعی در بسترهای دیگری مثل کانالهای تلگرامی، پستهای وبلاگی و… نیز به پادکستها لینک بدهید. علاوه بر این میتوانید پادکستها را دستهبندی کنید و امکان دسترسی سریع به هر دسته را از طریق دکمههای مخصوص ایجاد کنید. اکثر موضوعاتی که میخوایید برای پادکست ساختن بهشون حمله کنید، اگر موضوعات آموزشی باشند خیلی ایده آل تر هستند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/