قدیمی ورق گالوانیزه ورق گالوانیزه

نحوه قرار گرفتن سکوها بایستی سکوها را طوری نصب نمود که از حداکثر فضای گلخانهای برای پرورش گیاهان استفاده شود.

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

نحوه قرار گرفتن سکوها بایستی سکوها را طوری نصب نمود که از حداکثر فضای گلخانهای برای پرورش گیاهان استفاده شود. را برای مشتریان خود فراهم نمود. به همین دلیل از آنها برای تولید لوازم خانگی مثل یخچال، ماشین لباسشویی و همچنین مبلمان استفاده میشود. همچنین امکان جوشکاری نیز دارد. انتخاب شکل سکوها و مواد سازنده آنها به نوع گیاه، گلخانه و سلیقه سازنده بستگی دارد. فرآیند گالوانیزه کردن که روی ورقها انجام میشود هزینه کمتری در مقایسه با روشهای دیگر دارد و به همین علت از محبوبیت بالایی برخوردار است. روش دوم یعنی الکترولیت یا گالوانیزه سرد نیاز به دستگاه های پیشرفته دارد. ورق های گالوانیزه توانسته اند استانداردهای زیادی را به خود اختصاص دهند و گواهی های زیادی را کسب کنند. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، شرکت صنایع هفت الماس، کارخانه ورق خودرو شهرکرد، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، کارخانه ورق خودرو چهارمحال بختیاری، شرکت نورد و لوله سمنان، کارخانه روی اندود کاوه و کارخانه دشتستان از مهمترین کارخانههای تولیدکننده ورق گالوانیزه هستند که محصولاتشان توسط شرکتهای پخشکننده به مشتریان خود در مشهد، تهران و سایر شهرها و شهرستانهای کشور ارسال میشود.

این غوطه وری منجر به تشکیل لایه ای از روی (Zn) بر سطح آهن می گردد. همچنین میزان چگالی روی پوشش داده شده در سطح ورق از اهمیت ویژه ای هنگام خرید ورق سیاه برخوردار است. همچنین به دلیل انعطافپذیری و قابلیت رنگپذیری، این ورقها در ساخت لوازم تزئینی مانند قاب عکس، گلدان، میز، صندلی و… اگر در قسمتی از ورق های گالوانیزه مشکلی به وجود بیاید می توان همان قسمت را ترمیم کرد و کل ورق از بین نمی رود. از مهمترین ویژگیهای آن میتوان به فرمپذیری، رنگپذیری و کیفیت سطحی بالا اشاره کرد. زمانی که این ورق در فرایند تولید قرار می گیرد، باید به روغن آغشته شود که علت این موضوع هم افزایش مقاومت آن نسبت به زنگ زدگی فرسودگی و خوردگی است. ورق گالوانیزه همان ورق روغنی آغشته شده به ماده روی است. ماده اولیه ساخت ورق های روغنی فولاد است. در روش گالوانیزه گرم، پوشش فلز Zn به طور کامل و بدون وجود اجسام یا ذرات خارجی دیگر، به آهن موجود در فولاد میچسبد.

در این مطلب از وبسایت آهنچی قصد داریم تا به این پرسش پاسخ دهیم که ورق گالوانیزه چیست و این دسته از محصولات چه کاربردهایی دارند. پوشش روی مورد استفاده در ورق فولادی، از این دسته از محصولات در برابر خوردگی و زنگزدگی محافظت میکند. ورقهای گالوانیزه به خاطر وزن سبکی که دارند و مقاومت زیادشان در برابر شرایط آبوهوایی، برای ساخت سقف، دیوار، حفاظ و سازههای ساختمانی مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. فرایند ساخت ورق های گالوانیزه پیچیده تر است، در نتیجه هزینه تولید آن ها نیز بیشتر از ورق های روغنی است؛ البته، عاملی که در قیمت هر دو ورق در هنگام فروش تاثیر بسزایی می گذارد، سایز ورق ها، ضخامت و وزن آن ها می باشد که باعث میشود قیمت متفاوتی با یکدیگر داشته باشند. است، به عنوان مثال قیمت ورق گالوانیزه با ضخامت و ابعاد بزرگتر بیشتر از ورق گالوانیزه با ضخامت و ابعاد کوچکتر است، حال اگر وزن هر کیلوگرم ورق گالوانیزه را داشته باشید می توانید قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه را به دست آورید. این روش به شکلی است که بسیار سریعتر و ارزانتر از روش گالوانیزه گرم است، اما پوشش روی قرار گرفته بر روی ورق، نازکتر خواهد شد. عمر مفید ورق های گالوانیزه نسبت به ورقه های روغنی بسیار بیشتر است، به طوری که از ورق های روغنی حدود ۱۵ سال می توان استفاده کرد ولی، ورق های گالوانیزه معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می کنند.

در ادامه نیز شما را با انواع ورق گالوانیزه آشنا خواهیم کرد. تفاوت ورق سرد و ورق گرم در چیست؟ اصلی ترین تفاوت ورق روغنی با گالوانیزه، نحوه ساخت هر یک از آن ها است؛ به عبارتی شرایطی که برای ساخت هر ورق استفاده می شود با ورق دیگر متفاوت است. دیگر تفاوت ورق روغنی با گالوانیزه، در طول عمر آن ها می باشد. البته اگر کار کردی که از ورق های گالوانیزه انتظار می رود به صورت معمولی باشد و میزان برخورد آن ها با مواد آسیب رسان کم و به ندرت باشد، ورق های گالوانیزه می توانند تا ۷۰ سال عمر داشته باشند. فولاد و آهن در برابر زنگ زدگی (اکسید آهن) بسیار آسیب پذیر هستند؛ متخصصان عرصه آهن آلات، راهکارها و شیوه های متفاوتی برای جلوگیری از اکسید شدن محصولات فولادی در نظر گرفته اند. هنگام آسیب دیدن قسمتی از ورق، می توان آن قسمت را ترمیم کرد. این ورقه ها را می توان با سرعت بالایی تولید کرد. در نتیجه میتوان گفت نوع استفاده از ورقه ها تاثیر بسیاری در طول عمر آن ها خواهد داشت.

چنانچه خرید ورق گالوانیزه به صورت کیلویی انجام شود، در قیمتگذاری نهایی و کاهش آن میتواند نقش موثری داشته باشد. ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان به دلیل کیفیت و کوتینگهای مختلف بالا طرفداران زیادی داشته و در دسته بهترین مقاطع فولادی کشور قرار می گیرد. متقاضیان خرید محصولات فولاد مبارکه اصفهان می توانند جهت استعلام موجودی انبار و قیمت به روز انواع ورق این کارخانه از طریق شماره های درج شده در سایت با دفتر فروش شرکت آهن ملل تماس گرفته و سفارشات خود را به ثبت برسانند. این دسته از محصولات زیبایی ظاهری و مقاومت قابلتوجهی در برابر خوردگی دارند. به منظور پاسخ به این پرسش که ورق گالوانیزه چیست، باید گفت که این دسته از ورقها نوعی ورق فولادی هستند که بر روی آنها از فلز روی برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی و زنگزدگی استفاده شده است. البته خواص شیمیایی روی به این شکل است که در برابر زنگ زدگی و خوردگی از خود مقاومت زیادی نشان می دهد. ورق های روغنی در برابر فشار زیاد دارای مقاومت بالایی هستند. ورقه های روغنی دارای ظاهر صیقلی و صاف و براق هستند و به همین دلیل در کاربردهایی که ظاهر وسایل اهمیت دارد، مورد استفاده قرار می گیرند.

این موضوع زمانی تشدید پیدا می کند که برای اضافه کردن روی به عنوان پوشش بر روی ورقه های روغنی، از روش شناوری استفاده شود که نسبت به روش الکترولیت ظاهر ورقه ها کدر تر خواهد بود. نام دیگر ورق روغنی، ورق سرد است زیرا این نوع ورق توسط فرآیند نورد سرد تولید می شود. بسیاری از افراد تصور می کنند ورق روغنی همان ورق گالوانیزه است زیرا ماده اصلی ساخت هر دوی آن ها یکی است اما، باید گفت ورق های گالوانیزه از ورق های روغنی ساخته می شوند و آن ها درنهایت با یکدیگر متفاوت هستند. ورقه های روغنی مقاومت مناسبی در برابر زنگ زدگی دارند. منظور از فشار در ساخت ورقه های روغنی، عبور دادن غلتک هایی از روی مواد اولیه این ورق ها و در نتیجه بیشتر شدن طول و عرض آن ها و کمتر شدن ضخامت آن ها می باشد. اگر به دنبال اعتماد بیشتر نسبت به کیفیت محصول هستید، ورق های گالوانیزه نسبت به ورق های روغنی، قابل اعتماد تر هستند و به همین دلیل از آن ها در کاربردهایی که نیاز به کیفیت بالا دارید بهتر است استفاده شود. This art ic le has be᠎en wri​tt en by G SA C on᠎tent Gen er ator  DEMO!

برای ساخت ورق های گالوانیزه بر روی ورقه های روغنی، یک لایه از ماده روی به عنوان پوشش اضافه می شود تا ورق گالوانیزه ساخته شود. از آنجایی که ابعاد و ضخامت ورقه ها تاثیر زیادی در قیمت آن ها دارد، در مواقعی ممکن است هزینه تولید ورق های روغنی از ورق های گالوانیزه بیشتر شود اما، در شرایطی که ضخامت و ابعاد ورق ها با یکدیگر یکسان است به دلیل نیاز به فرایند گالوانیزاسیون، هزینه تولید ورق های گالوانیزه نسبت به ورقه های روغنی بیشتر خواهد بود. به این نکته دقت کنید که خوردگی ها و مشکلاتی که در ورق های گالوانیزه و روغنی ممکن است پیش بیاید، احتمال دارد با چشم دیده نشود و آثار آن در دراز مدت خود را نشان دهد. ممکن است استفاده از ورق گالوانیزه را در موارد بسیاری ببینیم؛ به همین دلیل در ضخامتهای مختلف به تولید میرسد. این ورق، محصولی مقرون به صرفه است ولی قیمت ورق گالوانیزه به خاطر کاربرد فراوانش مرتب دستخوش تغییرات میشود. این اطلاعات بهروز، برای فعالیتهای تجاری صنایع مختلف بسیار مهم است زیرا تغییرات قیمتی، مستقیماً بر سوددهی و هزینههای تولید اثرگذار هستند. این باعث می شود روی چیزی بیش از یک پوشش محافظ باشد زیرا بخشی از ترکیب شیمیایی فولاد می شود.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن