دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟

در دیجیتال مارکتینگ شما هیچ محدودیتی برای یادگیری ندارید، شما میتوانید از یکی از مهارتهای آن شروع کنید و بعد از این که ملکه ذهنتان شد برای یادگیری مهارتهای دیگر اقدام کنید، بازاریابی دیجیتال یک صنعت قوی و پرکار است که شما میتوانید خود را مطابق با نیازهای روز بازار تطبیق دهید و هر روز آپدیت باشید.

چطور دیجیتال مارکتینگ را شروع کنم؟ برخی از تاکتیکها از فضای کسب و کارهای سنتی و بازاریابی کلاسیک وارد فضای دیجیتال مارکتینگ شدهاند و برخی ساخته دنیای آنلاین هستند. برعکس بازاریابی درونگرا، در بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing) این شما هستید که کسب و کار خود را به مشتری مرتبط میکنید.

تا در صورت برگزاری انواع دوره ها به شما اطلاع رسانی شود. یکی از مزایای بازاریابی از طریق ایمیل این است که میتوانید مشتری خود را تقسیم کرده و محصولات متمایزی برای انواع مشتری ایجاد کنید. بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که در ژانویه ۲۰۰۹ پس از سقوط بازار مسکن ایجاد شد. چت آنلاین ابزاری است که در ایجاد حس احترام و لذت در مشتری بسیار خوب عمل می­کند.

روسهایی که ارزهای دیجیتال را در خانههای خود استخراج میکنند، ممکن است درنتیجه چنین قانونی، با قبوض برق سنگینتری مواجه شوند. اینک نیز ممکن است این رشته برای برخی از افراد، ناشناخته و البته جذاب باشد. تبلیغات در دو دسته تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Direct Advertising) معرفی میشوند. اینستاگرام نیز یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که ارتباط تنگاتنگی با سایر شبکههای اجتماعی دارد و حتی میتواند به عنوان کانال مارکتینگ جداگانه در جذب مشتری موفق عمل کند. بازاریابی چریکی به صورت مستقیم با مردم (که شاید مشتری شما شوند) در ارتباط است. این کار می تواند انتقاد قابل توجهی را متوجه شما سازد که به شما در بهبود پیام ها و کاهش میزان خروج افراد کمک می کند.

بازاریابی درونگرا به روشی از بازاریابی گفته می شود که مشتریان را در هر مرحله از مسیر خرید آن ها را جذب می کند، درگیر و خوشحال می کند. حتما برای شما هم این اتفاق افتاده که مغازه دار شما را با حرف های ترغیب کننده به خرید آن لباس تشویق کند. یعنی این مشتری یا در بیان دیجیتال، کاربر است که به سراغ شما میآید و از شما سوال پرسیده و یا خرید میکند. البته راستش را بخواهید الان دیگر فرقی نمیکند به دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک شغل پرطرفدار نگاه کنید یا ابزاری قدرتمند برای رشد کسبوکارتان. البته این دلیل این تایم کوتاه، خام بودن بازار اینترنتی ایران است.

یکی از اهدافی که در بازاریابی چریکی دنبال می شود این است که به مشتریان فعلی بیشتر بها داده شود تا اینکه به دنبال مشتریان جدید بود. افراد به طور مرتب میتوانند شما در لیست سیاه خود قرار دهند به صورتی که دیگر از سمت شما برای آنها ایمیلی نرود و این به راحتی با کلیک بر روی یک دکمه که انتهای ایمیل قرار داده شده است به نام لغو اشتراک ایمیلی اتفاق میافتد، با این وجود میتوانید از آنها بخواهید که قبل از لغو اشتراک کامل علت خود را ارائه کنند. با کلیک روی نام هر یک از تاکتیکها میتوانید مقاله اصلی آنها را در سایت مطالعه کنید.

در بازاریابی تاثیرگذار (Influencer Marketing) شما باید برای گسترش و توسعه کسب و کار خود از افراد تاثیرگذار حوزه کاری خودتان استفاده کنید. اما نکتهای که حائز اهمیت است این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرارگیری عکسهای شما نیست. این پیام صرفا بهشکل مستقیم مانند یک تبلیغ نباید منتقل شود، بلکه تکتیکهای همراه کردن مخاطب در ویدیو هم باید مورد استفاده قرار گیرد. باشگاه خبرنگاران جوان تبریز – سرهنگ فارسی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وجود ماینر و استفاده غیرمجاز از دستگاههای استخراج ارز دیجیتال در چند نقطه مختلف در سطح شهرستان مراغه موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد قرار گرفت.

درس چهارم انوتع آمارگیرها و اهمیت بکارگیری آنها مورد بررسی قرار میگیرد. درنتیجه با استفاده از آنها میتوانید مخاطبان جدیدی را در پلتفرمهایی مانند یوتیوب به دست آورید. این روش مارکتینگ در واقع روشی میباشد که در آن از اینترنت و پلتفرم های آن مانند سایت ها و شبکه های اجتماعی بهره گرفته میشود تا بتوان یک کسب و کار را به پیشرفت و فروش بیشتر رساند. بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) شیوهای از بازاریابی بوده که طرح آن باید در استراتژی هر کسب و کاری در ابتدا تعریف شود. این نوع از بازاریابی از طریق روشهای تبلیغات مستقیم صورت میگیرد و کسب و کار هرجایی که بشود، سعی میکند محصول یا خدمات خود را به مشتری معرفی کند.

در تاکتیک بازاریابی ویدویی (Video Marketing) سعی میشود از طریق محتوای ویدویی پیام کسب و کار و برند به کاربر منتقل شود. حال اگر این تجربه رضایتبخش بوده باشد و فرد دیگر با اعتماد به شخص اول از محصول استفاده کند، یعنی از طریق بازاریابی دهان به دهان یک کسب و کار مشتری جدید کسب کرده است. بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) شیوهای از بازاریابی است که در آن ارتباط بین مشتری و کسب و کار از طریق مشتری آغاز میشود. اگر به دنبال فعالیت موثر در شبکههای اجتماعی به خصوص در آینده نزدیک یعنی سال 1401 هستید و میخواهید در زمینه تبلیغات دیجیتال فعالیت داشته باشید، میتوانید با شماره 22916723 جهت ارتباط با مشاوران تخصصی شرکت تبلیغاتی لاوان تماس بگیرید.