درباره دیجیتال مارکتینگ چه میدانید؟

وقتی صحبت از موتورهای جستجو میآید معمولاً گوگل و سپس بینگ مورد نظر ماست؛ چرا که از محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه برخوردارند. دیجیتال مارکتینگ استفاده از اینترنت، موبایل، شبکه اجتماعی، موتورهای جستجو و دیگر کانال ها برای دستیابی به مشتریان می باشد. اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی پر مخاطب و فعال امروزه مورد توجه کسب و کارهای بسیاری قرار گرفته و فعالیت در آن از نظر زمانی و اقتصادی بسیار به صرفه است. این شبکه اجتماعی پرطرفدار به برندها و کسبوکارهای مختلف کمک میکند تا با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کرده، آگاهی از برند و میزان فروش را افزایش دهند.

بهترین راه برای بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام این است که بر روی رشد «طبیعی» اکانتتان تمرکز کنید. علاوه بر این، دلیل اصلی که مخاطبان شما را فالو میکنند، محتوای شما است؛ بنابراین برای بازاریابی اثربخش در اینستاگرام تصاویری که منتشر میکنید عاملی حیاتی هستند. بلکه منظور فالو و آنفالو کردنهای مرتب، گذاشتن کامنت اسپم، خریدن فالوور و کارهایی از این دست است!

تصمیمگیری در مورد این فواصل زمانی، باید از طریق تحقیق انجام شود. برای بازاریابی اثربخش در اینستاگرام، هشتگها را نباید بر اساس شانس و اقبال انتخاب کنید. این بازار علاوه بر سود خوب و قابل توجهی که میتواند نسیب سرمایهگذاران خود کند، از ویژگیهایی نظیر عدم محدودیت زمانی و مکانی، غیر متمرکز بودن، ضد تورم و… تعداد لایک صفحاتی که او می خواهد تبلیغ کند (اینفلوئنسرها، وبلاگ نویسان یا صفحات سرگرمی) آن قدر مهم است که سیاست در این صفحات به عنوان مشاور به طور کلی با صفحات تجاری متفاوت است. به عنوان مثال، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام “تبلیغات جستجوی پولی” است.

انتخاب هشتگ درست میتواند برای شما افزایش ریچ را به دنبال داشته باشد. در واقع برای موفقیت بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام، باید به دنبال تعادلی بین کمیت و کیفیت باشید. گفتنی است که این پیشنهاد، به دنبال اظهارات ویتالیک بوترین در مورد همکاری با جامعه این میم کوین در یک پادکست مطرح شده است. او همچنین باید بتواند دلیل افزایش و کاهش تعداد دنبال کنندگان یا میزان تعامل مخاطبین با صفحهی برند را تحلیل کند. با گذشت زمان پول شکل خود را از طلا به اسکناس، اسکناسهای با پشتوانه طلا و در نهایت ارز فیات تغییر داد؛ پول به جایی رسید که به شکل کاغذ یا اعداد دیجیتالی در سیستمهای بانکی معنا مییافت و مردم دیگر هیچ نقشی در ایجاد و عرضه آن نداشتند.

روابط عمومی یا سخن پراکنی نوعی از تبلیغات و بازاریابی است که با مطرح کردن داستان هایی در مورد برند و محصول به معروفیت و مشهور شدن برند کمک می کند. از کلمات کلیدی که بهطور مستقیم به محصول یا خدمات شما مربوط نیستند استفاده نکنید. براساس نتایج تحقیقات بالا، ما شاهد یک رویکرد بهبود یافته در خصوص استفاده از این نوع بازاریابی هستیم و کمتر از نیمی کسبوکارها هنوز از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده نمیکنند. در کل محتوایتان باید به این موضوع دقت داشته باشید. حتی می توان با یادگیری حرفه ای یکی از زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ، درآمد خود را به به بالای 10 میلیون تومان در ماه برسانید!

پروفایلهایی که کمتر از 5K فالوور دارند، بهتر است از ۶ هشتگ استفاده کنند. چرا که ممکن است مخاطبان به چشم «اسپم» به آن نگاه کنند. چرا که ممکن است باعث شود که در چشم مختاطبانتان غیر حرفه ای و بی دقت به نظر برسید. اما این سه مرحله در بازاریابی دیجیتال چه هستند؟

صفحات تجاری اینستاگرام گزینهای به نام insight دارند که کمک زیادی به استراتژیهای بلند مدت شما میکند، مثل جنسیت مخاطبان، زمان آنلاین بودن، تعداد مراجعه به سایت از طریق صفحه، تعداد افرادی که از طریق یک پست یا استوری فوروارد شده به صفحه شما آمدهاند، تعداد افرادی که پست شما را ذخیره کردهاند و اطلاعاتی از این دست.

بنرهای وب سایت را طراحی و تصاویر بصری وب را بهینه کند. مدیر دیجیتال مارکتینگ شخصی است که حضور دیجیتال و تبلیغات کلی یک کسب و کار یا محصول را مدیریت می کند. شاید به نظر برسد که خرید فالوور یا لایک، راهی سریع برای رشد پیجتان است! در حالی که توصیف خصوصیات محصول یا خدماتشان در کپشن، انتخاب بسیار بهتری است. بستگی دارد. به همین دلیل هزینهها بسیار متفاوت و متنوع هستند. از دیگر ابزارهای سئو وردپرس که محبوبیت بسیار زیادی دارد، All in One SEO Pack است که به صورت افزونه روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب میشود.

سئو به سه روش سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه خاکستری و سئوی کلاه سیاه انجام می شود. گوگل، اهمیت بیشتری به رضایت مخاطبان میدهد و هرچه بازدیدکنندگان سایتمان را راضیتر کنیم، رتبه سئو ما بهتر خواهدشد. به اینگیجمنت پستهای تان توجه کنید تا بدانید که چه زمانی باید تغییری در روندتان ایجاد کنید. سؤال این است که از چه تعداد هشتگ باید در پستها استفاده کرد؟ بهتر است این را بدانید که برندسازی در شبکههای اجتماعی اتفاق نمیافتد. در حقیقت، صفحه اینستاگرام شما نباید مثل یک کارخانه محصولات به نظر برسد.

بازاریابی ایمیلی: این یک راه برای برقراری ارتباط بین مشتریان توسط شرکت ها میباشد. در این قسمت به ماجرای جذاب «Retention Marketing» میپردازیم. از ابزارهای یافتن هشتگ در اینستاگرام مثل Hashtagset استفاده کنید تا بهترین هشتگها را در زمینه کاری خود پیدا کنید. تحقیقات نشان میدهند که پروفایلهایی که بین 5K تا 10K فالوور دارند، بهتر است از ۵ هشتگ استفاده کنند.