آموزش دیجیتال مارکتینگ برای وارد شدن به دنیای دیجیتال مارکترها

کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید روی شبکه های اجتماعی شرکت نظارت داشته باشد و استراتژی مناسبی برای حضور در این فضا انتخاب کند. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فناوریهای دیجیتال از طریق اینترنت، شبکههای اجتماعی، وبسایت و به وسیله تلفن همراه، کامپیوتر یا هر وسیله و ابزار دیجیتالی دیگر است.

در نهایت این کار به شما فرصت بیشتری میدهد تا بازدیدکنندگان وبسایت را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید و در نهایت لید را افزایش دهید. مثلاً اگر وبسایت شما خیلی کند باشد یا پیدا کردن یک گزینۀ مهم برای کاربر سخت باشد، قطعاً خاطرۀ بدی از شما در ذهنش باقی خواهد ماند.

به یاد داشته باشید هیچ کدام از این ابزار ها به تنهایی نقش مهمی در بازاریابی و فروش شما ندارند بلکه همه ی این اجزاء در کنار یک دیگر معنی پیدا خواهند کرد. از شما یک صفحه فیسبوک فعال، یک آدرس ایمیل و رضایت شرایط و ضوابط از شما خواسته خواهد شد.

تعریف مهم دیگری که برای آن وجود دارد این است که بازاریابی یک فرآیند مدیریتی است که کار آن، شناسایی، پیشبینی و برآورده کردن نیازهای مشتریان به روشی سودآور است. ارزهای دیگری مانند ریپل یا NEM مانند بیتکوین غیرمتمرکز نیستند ولی از طرف دیگر ویژگیهای دیگری دارند که آنها را خاص میکند.

دیجیتال مارکتینگ مانند یک چتر است که تمام تکنیکها زیر این چتر قرار میگیرد.کارشناس باید علاوه بر اینکه با این تکنیکها آشنا باشد توانایی استفاده از آنها را نیز داشته باشد. دنیای امروز، دنیای دیجیتال مارکتینگ است؛ زیرا مردم، وقت خود را بیشتر از بقیه ابزارها روی ابزارهای آنلاین میگذارند و همین تمرکز آنها باعث میشود که کسب و کارها هم سعی کنند جایگاه خودشان را در اینترنت و رسانههای مجازی بیش از پیش و بهتر از گذشته پیدا کنند. در این سال رسانه اجتماعی لینکدین که یکی از رسانههای مهم برای بازاریابی است روانه بازار شد.

اینستاگرام (Instagram) شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود میدهد که عکسها و ویدئوهای خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. پاسخ تمامی این سوالات در دل گونه خاصی از بازاریابی به نام دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) نهفته است که بعضاً از آن با نام «بازاریابی آنلاین» هم یاد میکنند، نهفته است. سوالی که ممکن است برای برخی از افراد پیش بیاید این است که بازاریابی یا مارکتینگ دقیقاً چیست؟ او باید با استفاده از تکنولوژیهای جدید فعالیتهای بازاریابی شرکت را همواره بروز نگه دارد.

یکی از فعالیتهای دائمی کارشناس دیجیتال مارکتینگ توجه به جدیدترین تکنولوژی به وجود آمده است. در چند سال اخیر جایگاه بازاریابی دیجیتال در جهان و خصوصاً کشور ایران خیلی بهتر و رفیعتر شده و کسب و کارهای بیشتری تمایل دارند که از این سبک از دانش بازاریابی در بیزنس خودشان استفاده کنند ولی سوالی که پیش میآید این است که واقعاً دیجیتال مارکتینگ چیست؟ حضور شرکت های قدرتمند در زمینه وب در بحث بازاریابی دیجیتال، افزایش تعداد درخواست ها و از طرفی وجود رقبای همچنان قدرتمندی در زمینه تبلیغلات همچون رادیو و تلویزیون سبب میشود دیجیتال مارکتینگ کمی سختتر از آن چیزی باشد که به نظر میرسد.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ همواره باید با سایر شرکتها و همکاران در ارتباط باشد و از ظرفیت آنها برای ایجاد همافزایی بیشتر استفاده کند. می باشد صورت میگیرد در این شیوه از بازاریابی معیار، شناساندن نام برند خود و خدمات خود به افراد و ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بالفعل کردن مشتریان بالقوه می باشد. برای افزایش آگاهی مخاطب از برند شما تا لحظهای که مخاطب خرید کند پلنهایی طراحی میکند و به صورت تارگتی دست به اقدام میزند.